15. juli 2019

Ny professor mso (pmso) ved IKV

Det er med stor glæde, at jeg kan oplyse, at vi har ansat lektor Casper Lindegaard som professor mso i Equine Orthopedic Surgery with Special Emphasis on Advanced Diagnostic Imaging per 1. august 2019.

PMSO’et skal styrke udviklingen i hestens ortopædi og bidrage til at styrke vore bestræbelser indenfor udbygning af billeddiagnostik hos de store husdyr, hvilket naturligt også vil bidrage til at styrke samarbejdet med Sektion for Billeddiagnostik.

Casper Lindegaard blev dyrlæge i 2002 og ph.d. i 2009 med afhandlingen Intra-articular morphine in horses - clinical properties in lipopolysaccharide-induced synovitis. I 2012 blev Casper Diplomate of the European College of Veterinary Surgeons" (Dipl. ECVS). Casper var i en årrække ansat i privat praksis, men kom sidste år tilbage i et lektorat i Sektion Medicin og Kirurgi på IKV.

Rigtig hjertelig tillykke til Casper med stillingen som professor mso.

Asger Lundorff Jensen
Institutleder