25. september 2019

Ny professor mso i veterinær klinisk patologi

IKV har ansat Lise Nikolic Nielsen som professor mso i Veterinær Klinisk Patologi per 1. oktober 2019.

Det er med stor glæde, at jeg kan oplyse, at vi har ansat Lise Nikolic Nielsen som professor mso i Veterinær Klinisk Patologi per 1. oktober 2019.PMSO'et skal styrke udviklingen i veterinær klinisk patologi og bidrage til at styrke vore bestræbelser indenfor udbygning af klinisk patologisk undervisning, forskning og laboratorievirksomhed, hvilket naturligt også vil bidrage til at styrke samarbejdet med instituttets sektioner og universitetsdyrehospitaler.

Lise Nikolic Nielsen blev dyrlæge i 2001 og ph.d. i 2011 indenfor Small animal oncology. Lise har forskningsmæssig, undervisningsmæssig og klinisk baggrund både nationalt og internationalt (Skotland) og gennem alle årene med et særligt fokus på biomarkører, gerne non-invasive, der kan gøre en forskel for diagnostik, behandling og monitorering af vores patienter indenfor dyreverdenen i allerbredeste forstand. Vi glæder os utrolig meget til fortsat godt samarbejde internt og eksternt..

Rigtig hjertelig tillykke til Lise med stillingen som professor mso.

Asger Lundorff Jensen
Institutledere