18. december 2019

Ny professor mso i kirurgi hos familiedyr

Foto af James E. MilesDet er med stor glæde, at jeg kan oplyse, at vi har ansat James E. Miles som professor mso i kirurgi hos familiedyr per 1. januar 2020.PMSO'et skal styrke udviklingen i kirurgi hos familiedyr og bidrage til at styrke vore bestræbelser indenfor udbygning af kirurgisk undervisning og forskning hos familiedyr, hvilket naturligt også vil bidrage til at styrke samarbejdet med instituttets sektioner og universitetsdyrehospitaler. James E. Miles blev Bachelor of Veterinary Medicine Royal Veterinary College, London, UK i 1995.

I 2001 opnåede James E. Miles Certificate in Small Animal Surgery, Royal College of Veterinary Surgeons, London, UK.

I perioden 2008-2011 gennemførte James Miles ph.d.-studium ved KU-LIFE indenfor kirurgi, og i 2019 opnåede han titlen specialdyrlæge i familiedyrskirurgi.

Vi glæder os utrolig meget til fortsat godt samarbejde internt og eksternt.

Rigtig hjertelig tillykke til James med stillingen som professor mso.

Asger Lundorff Jensen