11. oktober 2019

Fornem anerkendelse

Overveterinærsygeplejerske Gitte Wagner Hansen, Universitetshospitalet for Familiedyr, Institut for Klinisk Veterinærmedicin, har fået Ledernes ”Tag ansvar” pris indenfor Arbejdsglæde.

Ledernes ”Tag ansvar” pris er en pris, der hylder folk, der tager ansvar og gør en forskel for andre. Gitte vandt i kategorien ”arbejdsglæde, hvor hun var oppe imod meget stærke kandidater som direktøren i IRMA og direktøren i IIH Nordic.

Gitte er en krumtap i mange forandringsprocesser. Ikke blot i forbindelse med omlægning til døgnbemandet dyrehospital, men også i de utallige andre udfordringer, der løbende  dukker op. Af begrundelsen for prisen fremgår det bl.a., at Gitte formår at inkludere andre, og at hun satser både tid og økonomi og prioriterer arbejdsglæden og trivslen. Hun har en stærk vilje til at fortsætte med at vedligeholde trivslen og arbejdsglæden på tværs af hele dyrehospitalet, og sætter tit sine egne personlige udfordringer til side for at få dette til at lykkedes. Gitte har klare mål om trivsel og sætter dette på dagsorden i stor grad.

Vi kan være stolte af vores arbejdsplads og de medarbejdere der arbejder hos os. Vi er unikke, dedikerede og meget engagerede alle sammen, trods de udfordringer vi står i og har stået i. Jeg ved godt, at det ikke altid har været og er super fantastisk, at komme på arbejde, på en arbejdsplads i konstant forandring og med udfordringer, der kan se så store ud, at man næsten ikke kan overskue dem. Men jeg forsøger i hvert tilfælde selv, hver dag, at gøre mit til, at vi skal have det så godt som muligt inden for de rammer, vi arbejder indenfor.  Én ting kan vi – og det er at stå sammen, at støtte hinanden også når det er svært, at sørge for at vi glæder os til at se hinanden om morgenen og arbejde med det vi heller helst vil – nemlig dyrere, ejerne og de studerende” siger Gitte Wagner Hansen.

Institutleder Asger Lundorff Jensen er meget imponeret og stolt over den fine anerkendelse til Gitte. ”At få arbejdsglæde og trivsel på en arbejdsplads i konstant forandring er en meget stor, vanskelig og vedvarende opgave. Det kræver utrolig meget af alle, både medarbejdere og ledere. Og resultatet ser vi ofte kun indirekte som tal og prikker i forskellige statistikker og APV-målinger. Det er utrolig sjældent, at indsatsen tydeligt anerkendes på det individuelle plan. Så når det sker, ja så er det en meget stor anerkendelse både til modtageren og til de øvrige involverede. At det blev Gitte Wagner Hansen, der fik prisen, er ikke overraskende. Hun stod pludselig overfor en kæmpe, ja nogen vil sige umulig opgave med omlægning til døgnbemandet dyrehospital. Og oveni er kommet alle mulige andre udfordringer. Her har Gittes indsats været helt uvurderlig i at bevare og højne arbejdsglæde og trivsel”

Vi ønsker et rigtig stort tillykke til Gitte Wagner Hansen med Tag Ansvar-prisen for Arbejdsglæde.